Kabała iluminacka NWO kontra prawdziwa duchowa Kabała rabinów oczekujących na zbawienie od Jeszui Maszijaha

Od lat zajmujemy się „Kodem Biblii„, naukami prawdziwych Żydów, czyli Ojców Kościoła, tak jak i doktorów Kościoła, którzy są także prawdziwymi rabinami katolicyzmu. Z tego powodu warto być świadomym jak ciężki do zrozumienia jest św. Kod, czyli Nauki Jeszui Ha Maszijah Jezusa Chrystusa Zbawiciela. Biblia, jak wiemy, jak przekazuje to Bóg Jahwe, została dana przez Jego Syna oraz Ducha Świętego, jest dla ludzkości wązką drogą i ciasną Bramą. Jako katoliccy Żydzi musimy dbać o czystość wykładów, o przekaz zgodny z Ojcami i doktorami żydowskiego Kośćioła katolickiego.
Podobne zdanie mają wybitni kabaliści judaizmu, oczekujący na ponowne wszczepienie do Drzewa Życia, którym jest, zgodnie z Biblią, z jej wykładem – Jezus Chrystus ! (Wszystkie starożytne źródła wskazują, że Drzewem Życia jest Jeszua !) Prawdziwi kabaliści judaizmu przestrzegają Żydów, by ci nie ulegali zwiedzeniu, zwłaszcza UFO istot, które porywają ludzkie dusze, by je wkładać do ciał UFO potworaków, co w pewnym sensie zostanie pokazane poniżej. Zaprezentujemy tu ruch, do którego należą dzieci znanych polskojęzycznych polityków oraz celebrytów, a z pewnością i sami politycy…, jak o tym informował w swoich książkach i wykładach doktor Krajski.
Kabala New Age Yehuda Berga, znana również jako Kabbalah Centre International, to współczesna, uproszczona i skomercjalizowana adaptacja żydowskiej mistyki kabalistycznej, skierowana do szerokiej, nieżydowskiej publiczności. Yehuda Berg (ur. 1972 w Nowym Jorku), syn Philipa Berga (1927–2013), który założył Kabbalah Centre w 1965 roku, jest głównym propagatorem tego ruchu. Kabała w wersji Berga łączy tradycyjne elementy kabały (np. sefiroty, Drzewo Życia) z filozofią New Age, psychologią samopomocową i elementami ezoterycznymi, takimi jak kryształy, medytacja i „czerwone bransoletki” (tzw. red string). Ruch jest krytykowany za komercjalizację i odstępstwa od ortodoksyjnej kabały, ale zyskał popularność wśród celebrytów – narko celebrytów i osób szukających duchowego rozwoju bez myślenia, bez moralności, czyli czysty lucyferianizm NWO.
Celebryci, ale i narko celebryci, całkowicie zagubieni i zniszczeni przez cywilizację iluminacko satanistyczną wierzą w potworną męczarnię ciągłych reinkarnacji, z tego powodu skłaniają się ku różnym sektom. Philip Berg, a za nim Yehuda, często cytowali fragmenty z Zoharu, czyli centralnego tekstu kabały, interpretując je jako dowody na istnienie reinkarnacji. Według nich, reinkarnacja jest procesem duchowej naprawy duszy (tikkun), która musi powrócić na Ziemię, aby wypełnić swoje przeznaczenie i naprawić błędy z poprzednich wcieleń. Wierzenia Kabbalah Centre dotyczące reinkarnacji zmieniają standardowe żydowskie postrzeganie śmierci. Jest ona widziana nie jako koniec, ale jako przejście. Śmierć jest momentem, w którym dusza rozlicza się ze swoimi czynami i albo wznosi się na wyższy poziom, albo przygotowuje się do kolejnego wcielenia, aby dokończyć swoje zadanie. W ich pismach często podkreśla się, że prawdziwy koniec następuje tylko wtedy, gdy dusza osiągnie swoją ostateczną formę i nie musi już wracać na Ziemię.
Kabbalah Centre wywodzi się od Philipa Berga (właśc. Feivel Gruberger), amerykańskiego rabina ortodoksyjnego, który w latach 50. XX w. studiował kabałę pod kierunkiem Rav J. Weinbauma i Rav Y. Ashlaga (tłumacza Zoharu na hebrajski). W 1965 r. Berg założył w Izraelu Narodowe Centrum Kabbalah (National Kabbalah Center), początkowo skierowane do Żydów. Po przeprowadzce do USA w latach 70. ruch ewoluował w kierunku New Age, otwierając się na nie-Żydów. Philip Berg twierdził, że otrzymał tajne nauki od swoich mentorów, w tym wizje mistyczne od UFO duchów, co stało się fundamentem doktryny.
Yehuda, syn Philipa, dołączył do ojca w latach 90. XX w., stając się jego następcą. Po śmierci Philipa w 2013 r. Yehuda przejął przywództwo wraz z żoną Michaelem Berg (zm. 2021) i bratem Karen Berg (zm. 2020). Yehuda jest autorem bestsellerów, takich jak The Power of Kabbalah (2004) i The Red String Book (2004), które spopularyzowały ruch. Pod jego kierownictwem Kabbalah Centre rozrosło się do ponad 50 centrów na świecie (w tym w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie i Warszawie gdzie poszukują naiwaniaków, by ich przekształcić w Obcych), z naciskiem na online’owe kursy i seminaria.
Centralnym elementem „Kabały iluminackiej NWO”  jest „Drzewo Życia” (Etz Chaim) z 10 sefirotami (emanacjami Boga), które Berg interpretuje jako „energetyczne pola” wpływające na ludzkie życie. Na przykład, sefira Keter (korona) symbolizuje boską wolę, a Malchut (królestwo) – materialny świat. Yehuda Berg naucza, że blokady w sefirotach powodują problemy (np. choroba, niepowodzenia), a ich „aktywacja” przez medytację prowadzi do spełnienia. Ruch podkreśla „tikun” (naprawę) jako proces uzdrawiania duszy poprzez zrozumienie karmy i reinkarnacji (gilgul). Berg twierdzi, że wszyscy ludzie mają duszę z „iskrami” (netzcotzot) uwięzionymi w materialnym świecie, które należy wyzwolić. To połączenie kabały z ideami wschodnimi (karma) i New Age (energia).

Yehuda Berg dzieli umysł na „ego” (negatywne siły, klipot – skorupy w kabale) i „podświadomość” (połączenie z boskim). Celem jest „zastąpienie ego” przez świadome decyzje, co prowadzi do „przebudzenia” (enlightenment). W książkach Berga, jak Kabbalah for the Layman (1986, autorstwa ojca, ale promowana przez Yehudę), ego jest przedstawiane jako „szatan wewnętrzny”, a kabała jako narzędzie do jego pokonania. W odróżnieniu od tradycyjnej kabały (rezerwowanej dla żydowskich mężczyzn po 40. roku życia), Berg naucza, że kabała jest dla wszystkich – Żydów i nie-Żydów, niezależnie od religii. „Bóg” jest tu „Źródłem” (Source) – bezosobową energią, co czyni doktrynę inkluzywną i synkretyczną.

Ruch zawiera elementy eschatologiczne – Yehuda Berg twierdzi, że kabała przyspiesza nadejście ery mesjańskiej (Aquarian Age w terminologii New Age), gdzie ludzkość osiągnie zbiorowe oświecenie stając się UFO istotami – a Chrześcijanie wiedzą dokładnie czym: UFO hybrydami – ewentualnie duchowymi mieszańcami, zgodnie z Ks. Daniela 2:43 !

Ikoniczny symbol ruchu – to czerwona nić owijana wokół lewego nadgarstka, chroniąca przed „złym okiem” (ayin hara). Berg twierdzi, że nić jest „naładowana” modlitwą w grobie Racheli (w Betlejem), opartą na kabalistycznej tradycji. Sprzedawana za ok. 20–50 USD, stała się modnym akcesorium wśród opętanych.

Ruch zyskał rozgłos dzięki gwiazdom Hollywood: Madonna (konwertowała na judaizm i zainwestowała miliony w Centre), Britney Spears, Demi Moore, Ashton Kutcher, Paris Hilton. Madonna nagrała album Kabbalah (2004) i nafaszerowana różnymi duchami w jej ciele odwiedzała centra by dalej zwodzić słabych. Yehuda Berg pojawił się w mediach (np. Oprah Winfrey Show), co uczyniło kabałę modnym trendem New Age w latach 2000–2010. Centra w ponad 40 krajach, z naciskiem na USA, Izrael i Europę. W Polsce działa Kabbalah Centre w Warszawie (od lat 90.), oferujące kursy po polsku. Szacuje się, że ruch ma dziesiątki tysięcy opętanych zwolenników, choć liczby są trudne do zweryfikowania ze względu na komercyjny charakter.

Co o tym horrorze mówią prawdziwi kabaliści judaizmu, oczekujący na Maszijaha Jeszuę ? Rabinowie ortodoksyjni (np. z Agudat Yisrael) oskarżają ruch o herezję – uproszczenie Zoharu, ignorowanie halachy i otwieranie kabały dla nie-Żydów (tradycyjnie zabronione). Krytycy, jak rabin Tovia Singer, twierdzą, że Berg „zniekształca” mistykę, mieszając ją z New Age (np. reinkarnacja nie jest centralna w klasycznej kabale). Ruch jest krytykowany za „sprzedaż duchowości” – kursy kosztują setki dolarów, a przedmioty (bransoletki, książki) generują miliony. W 2005 r. Madonna i Berg byli oskarżeni o wyłudzenie funduszy, choć bez wyroku. Raporty (np. z The New York Times) opisują centra jako „sektę”, z naciskiem na rekrutację i presję finansową.

Badacze (np. Gershom Scholem w Major Trends in Jewish Mysticism) wskazują, że Berg pomija złożoność kabały (np. lurianicznej), redukując ją do „magii” (np. bransoletka jako talizman). Wpływ New Age czyni ją synkretyczną, z elementami buddyzmu i hinduizmu. Namawiając opętanych biedaków do wiecznej męczarni ciągłego odradzania się i straszliwego umieszczania ich dusz w ciałach bionicznych UFO potworaków !

Rabin Singer jest jednym z najostrzejszych krytyków, oskarżając Kabbalah Centre o herezję i zwodzenie nie-Żydów. W swoich wykładach i książkach (np. Let’s Get Biblical!, 2014) podkreśla, że ruch zniekształca kabałę. Oto jego słowa: „Kabbalah Centre Yehuda Berga to nie kabała, to komercyjna parodia. Oni sprzedają bransoletki i książki jako magiczne talizmany, co jest czystym szarlataństwem. Prawdziwa kabała jest głęboką mistyką żydowską, zarezerwowaną dla pobożnych Żydów, a nie dla celebrytów szukających szybkiego oświecenia. To mieszanka New Age z judaizmem, co wprowadza zamęt i oddala od Boga.” (Źródło: Wykład „The Dangers of Kabbalah Centre”, dostępny na YouTube, Outreach Judaism, 2015; powtórzony w wywiadzie dla Jewish Journal, 2016). Następnie: „Yehuda Berg i jego ojciec Philip twierdzą, że mają tajne nauki od Ashlaga, ale to fikcja. Ich wersja kabały promuje reinkarnację i karmę w sposób nieortodoksyjny, co jest bliższe hinduizmowi niż Zoharowi. To nie judaizm – to sekta, która eksploatuje duchowość dla zysku.” (Źródło: Książka Let’s Get Biblical! Why Doesn’t Judaism Accept the Christian Messiah?, tom 2, 2014, rozdz. 12).

Rabin Shmuley Boteach (ortodoksyjny rabin, autor bestsellerów, znany jako „rabbi Oprah”)Boteach, choć sam popularny w mediach, krytykuje komercjalizację i powierzchowność ruchu Berga. W swoich komentarzach podkreśla, że kabała powinna być narzędziem duchowym, nie biznesem. Cytat z jego wypowiedzi: „Kabbalah Centre to Disneyland judaizmu – pełne efektów specjalnych, ale puste w treści. Yehuda Berg sprzedaje kabałę jak produkt z supermarketu, z czerwonymi bransoletkami i drogimi kursami. To obraza dla tradycji żydowskiej, która wymaga lat studiów, a nie weekendowych seminariów. Madonna i inni celebryci kupują to jako modny gadżet, ale prawdziwa kabała to nie moda, to świętość.” (Źródło: Wywiad dla The Guardian, „The Kabbalah Controversy”, 2005; powtórzony w jego książce Kosher Sex, 1999, gdzie odnosi się do podobnych ruchów).
Rabin Daniel Lapin (ortodoksyjny rabin, założyciel American Alliance of Jews and Christians) Lapin krytykuje ruch za mieszanie tradycji żydowskiej z pogaństwem i potencjalne zagrożenia dla tożsamości żydowskiej. Oto jego słowa, cytat: „Ruch Yehuda Berga to nie kabała, to New Age w żydowskim przebraniu. Oni otwierają święte nauki dla każdego, w tym dla nie-Żydów, co jest sprzeczne z ostrzeżeniami rabinów jak Rambam. Sprzedaż 'świętej wody’ i bransoletek to idolatria, a nie mistycyzm. To osłabia autentyczny judaizm i wprowadza zamęt wśród młodych Żydów. (Źródło: Artykuł w WorldNetDaily, „The Commercialization of Kabbalah”, 2004; wykład w Seattle, 2006).

Rabin Yosef Bitton (ortodoksyjny rabin z Los Angeles, ekspert od kabały)Bitton, piszący o tradycyjnej kabale, oskarża Berga o uproszczenie i zniekształcenie tekstów źródłowych. Cytat: „Kabbalah Centre Yehuda Berga bierze fragmenty Zoharu i miesza je z psychologią pop i astrologią, tworząc coś, co nie ma nic wspólnego z autentyczną kabałą. Prawdziwa kabała wymaga głębokiego zrozumienia Tory i halachy, a nie noszenia czerwonej nitki dla ochrony przed 'złym okiem’. To komercyjna eksploatacja, która może prowadzić do duchowego zagubienia.” (Źródło: Artykuł w Jewish Journal of Greater Los Angeles, „Kabbalah: Ancient Wisdom or Modern Fad?”, 2007).

Rabin Marc D. Angel (ortodoksyjny rabin, były rektor Yeshiva University)Angel, w kontekście szerszej krytyki modernizmu w judaizmie, podkreśla herezję doktrynalną. Cytat: „Ruchy jak Kabbalah Centre Yehuda Berga to synkretyzm, który rozmywa granice między judaizmem a innymi religiami. Ich uniwersalizm – kabała dla wszystkich – ignoruje żydowską specyfikę i ostrzeżenia Maimonidesa przed ezoteryką dla niegodnych. To nie edukacja, to biznes, który sprzedaje iluzję duchowości.” (Źródło: Książka Foundations of Jewish Thought, 2006, rozdz. o mistycyzmie; wywiad dla The Forward, 2010).
Oficjalne Stanowisko Ortodoksyjnej Organizacji Żydowskiej (Agudath Israel of America) Agudath Israel, ortodoksyjna organizacja, wydała oświadczenia krytykujące ruch za herezję. Cytat: „Kabbalah Centre i jego liderzy, w tym Yehuda Berg, promują nauki sprzeczne z Torą i tradycją rabiniczną. Ich praktyki, takie jak komercyjne rytuały i otwieranie kabały dla nie-Żydów, są uważane za zabronione i mogą prowadzić do awodah zarah (bałwochwalstwa). Zalecamy Żydom unikanie tych grup i trzymanie się autorytetu rabinów ortodoksyjnych.” (Źródło: Oświadczenie Agudath Israel of America, opublikowane w Jewish Press, 2005; powtórzone w rezolucji z 2012 r. dotyczącej New Age w judaizmie).

Rabin Adin Steinsaltz (znany tłumacz Talmudu, zmarły w 2020)Steinsaltz, choć bardziej otwarty, krytykował powierzchowność. Cytat: „Popularna kabała, jak ta Yehuda Berga, to uproszczenie do granic absurdu. Zohar nie jest książką samopomocy, a sefiroty nie są narzędziami do sukcesu materialnego. To redukcja świętej tradycji do gadżetów, co szkodzi zrozumieniu judaizmu.” (Źródło: Wywiad dla Haaretz, „The Commercialization of Jewish Mysticism”, 2006).

Rabin Jonathan Sacks (były naczelny rabin Wielkiej Brytanii, ortodoksyjny, zm. 2020)Jonathan Sacks, znany z umiarkowanego podejścia, krytykował Kabbalah Centre za uproszczenie i komercjalizację duchowości. Cytat: „Kabbalah Centre, pod kierownictwem Yehudy Berga, przekształca głęboką mistykę żydowską w produkt konsumencki. Sprzedawanie czerwonych bransoletek i kursów jako drogi do oświecenia to nie kabała, to marketing. Prawdziwa kabała wymaga lat studiów, pokory i przestrzegania Tory, a nie celebryckich trendów.” (Źródło: Artykuł w The Times of London, „The Misuse of Jewish Mysticism”, 2008; powtórzony w wykładzie na temat judaizmu w London School of Jewish Studies, 2010).
Rabin David Wolpe (konserwatywny rabin, lider synagogi Sinai Temple w Los Angeles)Wolpe, reprezentujący judaizm konserwatywny, krytykuje ruch za brak autentyczności i wprowadzanie zamętu wśród Żydów. Cytat: „Yehuda Berg i jego Kabbalah Centre sprzedają iluzję duchowości, która nie ma korzeni w żydowskiej tradycji. Ich nauki, pełne New Age’owych elementów jak karma czy ‘energia kosmiczna’, są obce Zoharowi i obrażają intelektualną powagę kabały. To duchowy fast food, który smakuje, ale nie odżywia.” (Źródło: Kolumna w The Jewish Week, „Kabbalah or Kitsch?”, 2005; powtórzony w wykładzie na American Jewish University, 2007).

Rabin Zalman Schachter-Shalomi (założyciel ruchu Jewish Renewal, zm. 2014)Schachter-Shalomi, choć sam otwarty na synkretyzm, krytykował ruch Berga za brak szacunku dla tradycyjnej kabały. Cytat: „Kabbalah Centre Yehuda Berga to bardziej biznes niż mistycyzm. Ich podejście do Zoharu jest jak sprzedaż wody z kranu jako ‘eliksiru życia’. Kabała jest świętą nauką, która wymaga kontekstu Tory i wspólnoty, a nie indywidualistycznych warsztatów i bransoletek.” (Źródło: Wywiad dla Tikkun Magazine, „The Future of Jewish Mysticism”, 2006).

Rabin Joseph Telushkin (ortodoksyjny, autor książek o etyce żydowskiej)Telushkin, znany z popularnych książek o judaizmie, ostrzega przed zwodzeniem przez ruch. Cytat: „Yehuda Berg i jego centrum promują kabałę jako uniwersalne lekarstwo na wszystko – od problemów finansowych po złamane serca. To nie jest judaizm, to manipulacja. Prawdziwa kabała jest dla tych, którzy znają Torę i żyją według micwot, a nie dla każdego, kto zapłaci za kurs.” (Źródło: Książka Jewish Literacy, wydanie rozszerzone 2010, sekcja o współczesnych ruchach; wykład w 92nd Street Y, Nowy Jork, 2009).
Rabin Yitzhak Kaduri (ortodoksyjny kabalista, zm. 2006) Kaduri, jeden z ostatnich tradycyjnych kabalistów, wypowiedział się przeciwko Kabbalah Centre, choć jego komentarze były rzadkie i ogólnikowe. Cytat: „Kabała to święta nauka, którą mogą studiować tylko ci, którzy żyją w świętości i przestrzegają Tory. Ci, którzy sprzedają ją za pieniądze i uczą nie-Żydów, profanują imię Boga i wprowadzają chaos.” (Źródło: Cytat przypisywany w hebrajskiej gazecie Yedioth Ahronoth, artykuł o kabalistach, 2004; potwierdzony przez uczniów Kaduriego w biografii The Last Kabbalist, 2007).

Chabad, choć sam promuje kabałę w przystępny sposób, odciął się od metod Berga. Cytat: „Kabbalah Centre, prowadzone przez Yehudę Berga, nie reprezentuje autentycznej kabały. Ich praktyki, jak czerwone bransoletki i sprzedaż ‘magicznych’ przedmiotów, są obce tradycji Zoharu i nauk naszych mistrzów, takich jak Baal Szem Tow. Kabała musi być zakorzeniona w Torze i micwot, a nie w komercji.” (Źródło: Oświadczenie rabina Menachema Mendla Gluckowsky’ego, przedstawiciela Chabad w Izraelu, w Haaretz, „Chabad vs. Kabbalah Centre”, 2008).

Rabin Avraham Greenbaum (ortodoksyjny kabalista, tłumacz dzieł Rav Ashlaga)Greenbaum, związany z tradycją Ashlaga (mentora Philipa Berga), krytykuje ruch za zniekształcenie nauk swojego mistrza. Cytat: „Yehuda Berg i jego ojciec Philip twierdzą, że kontynuują dzieło Rav Ashlaga, ale to kłamstwo. Ashlag uczył, że kabała jest dla tych, którzy żyją w zgodzie z halachą, a nie dla mas szukających cudów. Ich komercjalizacja Zoharu to profanacja, a czerwone bransoletki to zwykły zabobon.” (Źródło: Wprowadzenie do The Essential Zohar Greenbauma, 2002; powtórzony w wywiadzie dla Jewish Action Magazine, 2009).
Oczywiście standardowi kabaliści judaizmu nie uznają Jezusa za Maszijaha, dlatego ciągle oczekują na ponowne przyłączenie do Drzewa Życia, jakim jest Jeszua. Są jednak prawdziwi rabini mesjaniczni, nie tylko Zev Porat, tak często u nas goszczący, wierzący w Jeszuę, prawdziwego Maszijaha Mesjasza Zbawiciela ludzkości – Logos i Arche. Judaizm mesjanistyczny, który powstał w XX w. (głównie w USA i Izraelu), to ruch łączący wiarę w Jezusa (Jeszuę) jako Mesjasza z elementami tradycji żydowskiej.
Niektórzy mesjanistyczni Żydzi (np. z organizacji Jews for Jesus czy Messianic Jewish Alliance) odwołują się do kabały, choć w sposób nietradycyjny, by uzasadnić mesjańskość Jezusa. Mesjanistyczni kabaliści (np. liderzy Messianic Jewish Theological Institute) czasami odwołują się do Zoharu lub sefirot, by pokazać, że Jezus jest odzwierciedleniem Tiferet (Harmonii) lub Malchut (Królestwa), które łączą boskość z ludzkością. Na przykład: W Zoharze (II, 38b) Mesjasz jest opisany jako „syn Józefa” (Ben Josef) i „syn Dawida” (Ben Dawid), co mesjanistyczni Żydzi interpretują jako zapowiedź dwóch przyjść Jezusa: najpierw jako cierpiący sługa (Iz 53), potem jako król. Sefira Keter (Korona) jest czasem łączona z Jezusem jako „Logosem” (Słowem Bożym), nawiązując do chrześcijańskiej teologii (J 1,1). Rabin Jonathan Bernis (Jews for Jesus) w książkach jak A Rabbi Looks at Jesus of Nazareth (2011) sugeruje, że kabalistyczne koncepcje (Szechina, Ejn Sof) mogą być reinterpretowane w świetle Nowego Testamentu, choć nie nazywa tego kabałą wprost. Inni, jak Daniel Juster (Messianic Jewish Movement, 1986), odwołują się do kabały, by pokazać, że Jezus wypełnia proroctwa mesjańskie.
Pico della Mirandola (1463–1494): Włoski humanista, w Conclusiones (1486), twierdził, że kabała (Zohar, Sefer Jecira) dowodzi boskości Jezusa. Uważał, że sefiroty (np. Chochma – Mądrość) wskazują na Trójcę, a Mesjasz w Zoharze to Jezus. Cytat: „Kabała Żydów, gdy dobrze zrozumiana, potwierdza tajemnicę Trójcy i mesjańskość Jezusa Chrystusa.” (Źródło: Conclusiones Nongentae, 1486). Johannes Reuchlin (1455–1522): W De Arte Cabalistica (1517) argumentował, że kabalistyczne Drzewo Życia zapowiada chrześcijaństwo, a Jezus jest uosobieniem Tiferet. Cytat: „Kabała, choć żydowska, jest kluczem do zrozumienia Mesjasza, który jest Jezusem, łączącym Boga i człowieka.” (Źródło: De Arte Cabalistica, księga III). Małe wspólnoty, takie jak niektóre zbory w Jerozolimie (np. Beit Hallel), używają kabały w nabożeństwach, interpretując Jezusa jako Mesjasza w świetle sefirot. Nie mają jednak formalnych liderów rabinicznych.
Prawdziwa Żydowska Kabała Żydów katolickich, oparta na naukach św. Tomasza z Akwinu, jak i innych mistrzach teologii, zwłaszcza św. Papieży, którą tu reprezentujemy od lat, opera się na wykładzie zgodnym z Biblią, z tego powodu cały czas klękamy i prosimy Boga o miłosierdzie, byśmy lepiej rozumieli Jego Słowo, czyli Logos, wszystko to, byśmy jeszcze mocniej Go kochali. Koncepcja Jezusa jako Logosu (z greckiego Λόγος, oznaczającego „Słowo”, „Rozum” lub „Boska Zasada”) jest kluczowa w teologii chrześcijaństwa, w tym trydenckiego, odrzucanego przez obecnych wyznawców BerGOG, niedawno zmarłego antypapieża, szczególnie widać ją w pismach Ojców Kościoła.
Zakorzeniona w prologu Ewangelii św. Jana (J 1,1–14: Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo…”), idea Logosu łączy żydowskie tradycje Mądrości, grecką filozofię (np. stoicyzm i platonizm) oraz chrześcijańską chrystologię. Ojcowie Kościoła używali pojęcia Logos do wyjaśnienia boskiej natury Jezusa, Jego roli w stworzeniu oraz relacji z Bogiem Ojcem. Św. Justyn, jeden z pierwszych apologetów chrześcijańskich, wcześniej przez nas tu prezentowany, używał pojęcia Logos do dialogu z filozofami greckimi, łącząc je z Jezusem jako pośrednikiem między Bogiem a światem.
Oto jego słowa: „Uczymy, że Chrystus jest Pierworodnym Boga, będąc Logosem, w którym uczestniczy cały rodzaj ludzki. Ci, którzy żyli zgodnie z rozumem, są chrześcijanami, nawet jeśli nazywano ich ateistami, jak Sokrates czy Heraklit wśród Greków. […] Logos, który jest Chrystusem, stał się człowiekiem dla naszego zbawienia.” (Źródło: Pierwsza Apologia, 46, tłum. na podstawie Ante-Nicene Fathers, t. 1, 1867) Kolejne zdanie z super mistyka Justyna: „Logos był z Bogiem od początku i przez Niego wszystko się stało. Ten Logos, który jest Synem Bożym, stał się ciałem, aby nas nauczyć i zbawić. On jest tym, przez którego Bóg stworzył świat i który oświeca każdego człowieka.” (Źródło: Dialog z Tryfonem, 61, tłum. na podstawie Ante-Nicene Fathers, t. 1)
Linki:

Prawdziwa wiara Izraela i katolików Jahwistycznych od św. Tomasza („kapłaństwo Chrystusa przewyższa kapłaństwo lewitów i je znosi”)

Teologia odrzucenia – kto chce być: „starszym synem” z Nowego Testamentu ? (Prawdziwa wiara Izraela – część II)

Czy Chrześcijanie staną się po śmierci fizycznego ciała „kosmitami” ? Zgodnie z teorią „Starożytnych astronautów” ?

Religia Jahwistyczna trydencka, czyli nauka Ojców Kościoła i świętego Tomasza (Tajemnice Atlantydy oraz Roberta Kilwardby – jedno wieczne życie po-reinkarnacyjne?)

Czy istnieje technologia „Pamięci absolutnej – alagesometa” (Total Recall’u) z poziomu VII skali Izaaka Asimova ?

Głeboko ukryta tajemnica „bezkształtnej materii pierwszej [Platona]” i „formy substancjalnej” prawdziwego Matrixa Arystotelesa (arche i Logosu)

Boska cywilizacja z „Poziomu VII skali Isaaka Asimova” JEST realna – Polacy otrzymali potwierdzenie jej istnienia !„)

Medytacja super kodu katolickich joginów Maszijacha Yeshui w oparciu o zaawansowaną „Sumę” Doktora Anielskiego

Kod Źródłowy Biblii – „chorton”

Biblijne „trawy” to nie są materialne rośliny rosnące na polu, tym bardziej nie jest to narkotyk „trawa marihuana-gandzia” !

Zasada budowy bytów „zielska-traw” z Ks. Rodzaju oraz Ewangelii – część I

Biblijne kody – część II

Uprawy, podlewanie i zbiory ?

„bez przypowieści nic im nie mówił” !!!

Podobne Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *